En bit närmare gud

Ja nu är vårt hus en bit närmare herren.

Idag har vi svallat färdigt ena sidan och pappat en bit upp, men det var så varmt så vi slutade vid 17-tiden.
Pappen kladdade sig och ville inte riktigt stanna kvar, därför blir det till att sätta den sista pappen där vid 07.00 imorgon.

Hämtade Veronica i stan och passade på att ta lite bilder, på bland annat vad jag tycker är ett av Kalmars vackraste hus. Inte vackert i den bemärkelsen att det är "Ohhh så fint, ohh så vackert i solen" utan mer ur arkitektonisk synpunkt.

Aja, avgör själva, det är det inringade huset som inte syns på bilden.

Adjö


Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas huset blir bra! Bor själv i Rinkabyholm och går förbi det på cykelvägen med hunden varje dag, så har missat alla framsteg på framsidsn, hehe. Ska bli spännande att följa utvecklingen både här och i verkligheten!

2010-08-05 @ 16:25:07
Postat av: Erik

åh, vad roligt att du föler bygget, jag trodde inte det märktes några framsteg, tycker själv det går väldigt långsamt.

2010-08-05 @ 16:59:11
URL: http://byggalite.blogg.se/
Postat av: Malin

Och jag å andra sidan tycker att allt gått väldigt fort eftersom det annars sett likadant ut i de åtta år jag bott här ;) Läste att ni funderar på poolhus/spelhall också, kommer bli ett superhus sen ju! :)

2010-08-05 @ 20:50:53
Postat av: Erik

haha javisst, superhuset, oj 8 år det är ett tag det. är det i närheten?

2010-08-05 @ 23:24:20
Postat av: Micke

Det dära huset har jag tänkt mycket på, det du ringade in! Det var ju länge väldigt dolt i grönska, men nu har det kommit fram lite har jag för mig. Skoj!

2010-08-10 @ 21:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0