Folk som dött i huset

Veronica ringde precis och tipsade om att jag kunde skriva lite om vår granne.

Klart jag ska det. Hon heter Britt och har en tomt på 5000 kvm som hon varje dag sköter exemplariskt trots att hon är 82 och ett halvt år gammal.

Hon kommer in och pratar ibland. Igår kom hon in och hade skrivit upp namn på folk som hade bott i vårt hus.

Dum som jag är var jag tvungen att fråga om det hade dött någon i huset.

Självklart hade det dött folk i huset, en var en tjurig gubbe som var musikfanjunkare. Om det var någon som hade något emot att vi skulle bygga ut var det han sa hon.

Sen var det en väldigt snäll trevlig herre som Britt och hennes avlidne man hade hittat död på en soffa i huset.
Han hette Ragnar och var sjöingenjör.


Kommentarer
Postat av: Micke

Men jävlar i min lilla låda, vilken koll hon hade! Det där måste du ju vara rädd om, det är ju superroligt! Då kan vi ha spökvandring i huset också, så kan du guidea och peka: Där låg den döda gubben i sin soffa, kan du t.ex. säga och peka på nånting.

2010-08-17 @ 18:19:28
Postat av: Micke

Menvafan fastnar inte mina kommentarer?

2010-08-17 @ 18:22:07
Postat av: Jo nuså

2010-08-17 @ 18:22:16
Postat av: Erik

haha hu så du pratar...

2010-08-17 @ 18:25:16
URL: http://byggalite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0