Så här är det

Jo ni förstår att jag och min finfina sambo har börjat bygga ut huset.

Vi har idag ett hus på 80 kvm med tvättstuga i ett hus ute på tomten.

När utbyggnaden är färdig kommer vi ha ett hus på ungefär 150 kvm och tvättstuga inomhus!

(Har fortfarande inte kommit på hur man byter typsnitt.)

Just nu bor vi på ca. 35 kvm eftersom vi måste stänga av en bit av huset under rivning och återuppbyggnad. Det är både varmt, slitigt och stressigt för oss två och våra katter.

Den ena katten fick dessutom astma för bara någon vecka sedan, förmodligen av byggdamm och värme.

Åter till huset, vi ska höja taket på ena sidan huset för att slippa snedtak. Det blir då två nya rum på övervåningen och en lite större hall, på nedervåningen blir som sagt tvättstuga, badrum och vardagsrum nytt. Det som finns sedan tidigare är ett badrum på övervåningen (som förvisso ska göras större), ett sovrum på övervåningen samt kök på nedervåning.

Bygget förväntar jag mig vara klar med om ungefär 8 månader, det ska dock vara helt tätt och isolerat innan vintern.

Lägger upp lite bilder.
















Kommentarer
Postat av: MM knegaren!

looking good bygglord!

2010-07-16 @ 21:47:24
Postat av: Erik

he he he tackar tackar

2010-07-16 @ 21:59:49
Postat av: bumpa

Eh, du kanske borde veta att din profil påstår att du är 20 år gammal. senast jag kollade var du nog fasen ett par år yngre än så. Kom till västkusten nån dag för inspiration vetja, här finns det raka hus, sneda hus, hus i trä, hus i sten och uteliggare. Adjö.

2010-07-16 @ 23:42:15
Postat av: Erik

Mjaa mjaaa är väl kanske inte 20 men äh.

Jag tänkte ha vägarna förbi snart, då ska vi titta på hus, jag gillar sneda hus

2010-07-17 @ 13:58:44
Postat av: dojan

det finns även ett par jättehöga hus, och ett par som inte är alls så höga som man kan tro. kom och hälsa på, så bjuder jag på kaffe och bygglovskaka

2010-07-17 @ 18:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0